Paieškos varikliai – tai internetiniai resursai kurių darbas teikti vartotojams atsakymus į jų užklausas, remiantis turima informacija duomenų bazėje. Įvedus žodį ar frazę, akimirsniu gausime sąrašą rezultatų kurie sistemos manymu artimiausiai atitinka tai ko mes ieškome.

Nors visi žinome “Google”, anaiptol tai nėra vienintelė sistema paieškoms atlikti ir informacijai gauti. Internete gausu mažesnių, kai kuriais aspektais net geresnių alternatyvų šiam gigantui.

Šiame tekste gvildensime paieškos variklių temą – pagrindinius jų veikimo aspektus, kas svarbu rankuojant svetaines ir aptarsime pagrindinius paieškos variklius internete.

Kaip veikia paieškos sistemos?

Pradedant kalbėti apie paieškos sistemos veikimą būtina pradėti nuo indekso, kitaip tariant, pagrindinės paieškos sistemos duomenų bazės. Kuomet svetainė yra randama paieškos variklio, tam tikri jos puslapiai yra įtraukiami į bendrą informacijos bazę vadinamą indeksu.

Skirtingi svetainės URL adresai esantys duomenų bazėje turės keletą indikatorių pagal kuriuos vėliau paieškos sistema teiks rezultatus į vartotojų užklausas.

Plačiau apie tai kas yra ir kaip veikia SEO optimizavimas →

Pagrindiniai indikatoriai paieškos sistemų rezultatams

Raktažodžiai ir temos puslapyje

Puslapio turinys yra kiekvieno paieškos variklio prioritetas nr.1 nesvarbu kokiu būdu jis vertinamas kiekvieno individualiai.

Ar tai būtų meta informacija (meta title ir meta description), pats tekstas ir jo antraštės, ar raktažodžių gausa – visa tai leidžia paieškos sistemos robotams įvertinti apie ką yra svetainės puslapis.

Teksto antraštės leidžia įvertinti ir tai kokios temos yra vystomos pačiame tekste, būtent dėl to ir yra svarbu tinkamai pažymėti svarbiausias turinio vietas.

Turinio tipas

Svetainės turinys retai kada būna vieno tipo. Čia svarbus ne tik rašytinis tekstas, tačiau ir patys jo elementai: sąrašai, lentelės, paveikslėliai ir jų užrašai ir kt.

Tuo pačiu labai svarbu ir multimedijos – vaizdo ir garso įrašai, nuotraukų galerijos ir kiti informacijos šaltiniai kurie sudaro svetainės puslapio pagrindą.

Paieškos sistemos itin vertina plačiai išvystytą turinį, todėl jei mąstote apie turinio kūrimo planą, verta pagalvoti apie įvairesnių informacijos pateikimo būdų įtraukimą.

Puslapio naujumas

Kitas dalykas kuris labai svarbus yra puslapio naujumas arba aktualumas.

T.y. vertinamas turinio svarbumas šiai dienai. “Google” atstovai neretai mini, jog jų tikslas yra sukurti algoritmą galinti pateikti aktualiausią tai dienai informaciją vartotojui nesvarbui kokios temos informacijos jis ieškotų.

Būtų teisinga daryti prielaidą, jog šiomis dienomis nebeužtenka rašyti siaurai, reikia vystyti plačią temą, įtraukiant viską kas svarbiausia. Kartu žinoma, nuolat atlikti informacijos atnaujinimus pasirinktame puslapyje

Istorinis vartotojų įsitraukimas

Galiausiai paieškos varikliai atsižvelgia ir į vartotojų įsitraukimo rodmenis – tiek to konkretaus puslapio, tiek visos svetainės apskritai. Nuo šių dalykų auga jūsų svetainės, tiksliau domeno, autoritetas.

Žmonių komentarai, vertinimai, atsiliepimai, paminėjimai socialinėse medijose – tik keletas indikatorių, jog jūsų svetainė yra aktyvi įtraukiant savo auditoriją. Tai vis daugiau svarbos įgaunantis faktorius

Pagrindinis paieškos sistemos tikslas

paieškos variklių tikslas

Pagrindinis paieškos variklio tikslas yra teikti kuo tikslesnius, aukštos kokybės rezultatus vartotojo pateiktai užklausai.

Kuomet vartotojas gauna sąrašą rezultatų į pateiktą užklausą (pvz. pirmas “Google” puslapis) ir paspaudžia ant pasirinkto varianto, paieškos variklis atsižvelgia ir į tai, kuris rezultatas spaudžiamas ir į tolimesnius atliekamus jo veiksmus.

Jei užėję į svetainę neradote tai ko ieškojote ir grįžote atgal į paiešką, tai signalas varikliui, jog ta svetainė neatitinka tos užklausos ir vartotojas nerado ieškomos informacijos. Analogiškai jei užėję į svetainę radote ko norėjote ir palikote paiešką, tai pozityvus signalas apie svetainę paieškos varikliui.

Tokiais būdais paieškos varikliai save nuolat tobulina ir netgi naudoja šiuos signalus svetainių reitingavimui ateityje. Šiuo principu veikia ne tik “Google”, tačiau tokios reikšmingos sistemos kaip Bing, Yahoo, Yandex ir t.t.

Kas įvyksta kai pateikiate užklausą?

Kuomet vartotojas pateikia savo užklausą varikliui, visi susijusiais laikomi puslapiai yra identifikuojami iš indekso ir algoritmo pagalba yra surikiuojami pagal aktualumą.

Kiekvienas paieškos variklis turi savo kiek kitokį algoritmą, todėl paieškos rezultatai kartais gali drastiškai skirtis.

Papildomi faktoriai kuriuos vertina paieškos varikliai

  • Lokacija -tam tikros užklausos yra glaudžiai susijusios su vietove kurioje yra vartotojas. Šiuo atveju tai bus svarbiausias faktorius į kurį atsižvelgs paieškos variklis.Pavyzdžiui įrašius frazę “Pizza near me” ar “Coffee near me” atitinkamai gausite rezultatus su artimiausiais picų restoranais ir vietas kur galite įsigyti kavos.
  • Vartotojo kalbos -jei įmanoma nustatyti, paieškos variklis taip pat atsižvelgs į jūsų kompiuterio kalbą. Pagal tai užklausos rezultatai taip pat gali skirtis.
  • Praeitus paieškos rezultatus – jūsų paieškos istorija taip pat atlieka tam tikrą vaidmenį parenkant paieškos rezultatus. Variklis vertina kokių dalykų jau ieškojote ir algoritmo pagalba bando nuspėti ko galbūt ieškosite toliau.
  • Įrenginys – kaip žinia, svetainių adaptacija mobilisiems telefonams yra vienas svarbiausių faktorių pagal kurios rankuojamos svetainės šiais laikais. Taigi, tai taip pat turės įtakos jūsų užklausų rezultatams.Svetainės kurios bus menkai optimizuotos ar neturės išmaniesiems įrenginiams pritaikytos puslapio versijos yra baudžiamos žemesnėmis pozicijomis, o kartais apskritai tampa labai sudėtinga konkuruoti su “draugiškomis” mobiliesiems svetainėmis.

Populiariausi paieškos varikliai

“Google” – vienareikšmis lyderis visame pasaulyje

Google paieškos sistemaŠios paieškos sistemos pristatyti nereikia. Pradėta dar 1996 metais, “Google” paieškos sistema šiandien, be jokios, abejonės yra pats svarbiausias variklis.

Kas labiausiai išpopuliarino “Google” sistemą?

Paprastai tariant, dalykas kuris išpopuliarino “Google” labiausiai – tai jos paieškos rezultatų kokybė.

Kūrėjai Larry Page ir Sergey Brin nusprendė pritaikyti unikalų tam metui būdą paieškos rezultatams atrinkti – jie manė, jog svetainės dažniausiai cituojamos kitų svetainių gali būti laikomas kaip vertingos ir privalo būti pavaizduojamos kuo aukščiau paieškos rezultatuose.

Metai bėgo, sistemos algoritmas tobulėjo, atsirado ir begalės kitų faktorių kurie nulemia paieškos rezultatus. Dėl šios priežasties, platforma jau daug metų išlaiko pateikia tiksliausius ir kokybiškiausius rezultatus į mūsų užklausas.

Galima daryti prielaidą, jog būtent dėl nuolatinių tobulėjimų “Google” sugebėjo ne tik išlaikyti savo pozicijas, tačiau įsitvirtinti kaip visiškas industrijos milžinas. Šiuo metu sistema atsižvelgia ir į tokius dalykus svetainės svarbą socialiniuose tinkluose, turinio naujumas ir aktualumas, įeinančias nuorodos bei svetainės autoritetą.

Šis variklis – pačioje interneto viršūnėje, kurį nuo artimiausių konkurentų skiria daugiau nei 75% procentai. Kai ¾ rinkos yra tavo, akivaizdu, jog būsi absoliutus lyderis visų įrenginių – mobiliųjų, planšetinių ir stalinių kompiuterių rinkoje.

Akivaizdu, jog “Google” sulaukia daugiausiai užklausų ir vartotojų srauto nei bet kokia kita svetainė internete. Dėl šios priežasties “Google” kartu yra ir konkurencingiausias paieškos variklis iš visų. Tai itin aktualu tiems kas turi ar planuoja atidaryti internetinį verslą.

“Google” algoritmas. Į ką atsižvelgia sistema vertindama rezultatus?

Google algoritmas

Pasak paties “Google”, sistema atsižvelgia į šiuos pagrindinius dalykus:

Žodžių analizė

Paieškos sistema, visų pirma įsigilina į asmens paieškos prasmę. Tą jai padeda padaryti specialiai sukurtas kalbos modelis bandantis iššifruoti ko žmogus ieško ir kokius puslapius reikia pateikti iš “Google” indekso.

Kalbos modelis geba suprasti ir tokius dalykus kaip rašybos klaidos, žodžių sinonimai ir skirtingos žodžio reikšmės. Tai padeda kur kas labiau sustiprinti paieškų tikslumą.

Atitiktis

Kitas žingsnis, interneto puslapių ieškojimas pagal vartotojo užklausą. Algoritmas šiame etape ieško jūsų užklaustų terminų savo indekse, tam kad atrinkti atitinkamus internetinius puslapius. Juos atrinkus, analizuojama kaip dažnai ir kokiame kontekse tie terminai yra pavartoti (antraštės, subantraštės, pats tekstas).

Tikslus raktinis žodis ar frazė kurią jūs įvedėte į “Google” sistemą – ryškiausias signalas sistemai, jog puslapyje informacija yra susijusi su tai ko jūs ieškote. Jei ji kartojasi puslapyje ne vieną kartą, ją galima surasti antraštėse ar pavadinime, tai yra ženklas sistemai, jog informacija bus greičiausiai aktuali vartotojui.

Puslapių reitingavimas

Trečiajame etape “Google” algoritmas sureitinguoja visus rastus indekse puslapius.

Jei vartotojas pateikia užklausą kuri yra labai populiari, tikėtina, jog “Google” savo indekse suras labai daug puslapių turinčių tinkamos apie tai informacijos. tam, kad pateikti tai aktualiausia – paieškos variklis pasitelkia specialų puslapio naudingumo algoritmą. Jo tikslas – surasti tuos puslapius kurie vartotojui bus naudingiausi ir aktualiausi.

Šis algoritmas atsižvelgia į tokius dalykus kaip: turinio naujumas, paieškos frazės minėjimai, svetainės autoritetas. Ką reiškia autoritetas? tai svetainės reputacija arba sąsaja su kitomis tos temos svetainėmis.

Jeigu daug, jau “Google” sistemai žinomų svetainių savo puslapiuose turi nukreipiamąją nuorodą į tam tikrą puslapį, vadinasi jis yra aukštos kokybės ir autoritetingas. Pvz.: Blogo įrašai, socialinių tinklų įrašai apie maisto gamybą dalijasi nuorodą į maisto gamybos svetainę.

Tokiu būdu “Google” atrūšiuoja svetainės pagal eilės tvarką.

Rezultatų pateikimas

Ketvirtas žingsnis – “Google” atsižvelgia į svetainės visumą. Prioritetas yra teikiamas toms svetainėms kurios narplioja pasirinktą temą plačiu aspektu, t.y pateikia informaciją vartotojams apimančią ne vieną siaurą aspektą o pateikia daug susijusių dalykų.

Tęsiant tą patį pavyzdį, jei turime portalą apie receptus, ko gero jame vertėtų turinio apie skirtingas patiekalų rūšis ir tipus, įvairių šalių virtuves ir pan.

Tokiu būdu užtikrinamas stiprus turinys.

Kitas dalykas pagal kurį rūšiuojamos svetainės – vartotojo patirtis. “Google” itin vertina tai kuomet svetainė yra pritaikyta skirtingoms platformoms: mobiliesiems įrenginiams, planšetiniams ir staliniams kompiuteriams. Taip pat svetainės krovimo greitį, kas labai svarbu tiems kurie turi lėtą interneto jungtį.

Kitaip tariant, “Google” nori, jog svetainės būtų optimizuotos visiems kas naudojasi “Google” paieška.

Prieš kiekvieną artėjantį paieškos algoritmą pakeitimą, “Google” visuomet pateikia oficialų pranešimą bei suteikia laiko savininkams susitvarkyti savo svetaines.

Atsižvelgimas į kontekstą

Galiausiai “Google” įvertina jus pačius, tiksliau, kontekstą kuriame jūs ieškote informacijos. Čia įvertinami tokie dalykai kaip jūsų lokacija, paieškų istorija ir jūsų paieškos nustatymai.

Tai daroma su tikslu jums pateikti tai kas jums yra aktualiausia būtent tuo metu.

Jei pateikiate užklausą maistas į namus, gausite skirtingus Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir t.t. Na, o kalbant apie paieškos nustatymus, “Google” leidžia atsirūšiuoti paiešką pagal kalbą, saugumą, naudoti išplėstinę paiešką ir kt.

“Google Ads” reklamos platforma

Kalbant apie “Google” paieškos variklį, verta paminėti ir “Google Ads” sistemą – reklaminių skelbimų platformą kurios pagalba įmonės siekia pritraukti daugiau lankytojų į savo svetainę. Jei Google iš jūsų pateiktos užklausos identifikuoja, jog ieškote tam tikrų prekių paslaugų, dideli šansai, jog pamatysite įmonių skelbimus siūlančius kažką panašaus.

Jie dažniausiai pateikiami iš karto virš pirmoje pozicijoje pagal natūralią paiešką esančios svetainės. Nors tai gali būti puikus būdas gauti žmonių susidomėjimo, dažniausiai tokios reklamos atsieina nemažai išlaidų, ypač jeigu kalba eina apie konkurencingiausias rinkas kaip draudimas, finansai ar teisė.

Lietuvoje tokio mąsto konkurencijos nėra, tačiau angliški raktažodžiai – “Attorney”, “Loans”, “Insurance” gali kainuoti net iki 50 JAV dol. už vieną paspaudimą.

“Google Ads” – puiki priemonė gauti daugiau lankytojų, tačiau efektyviausiai ji veiks kaip papildoma priemonė. Turint natūraliai aukštus reitingus skelbimų reikės nedaug, o kartais galima apsieiti ir apskritai be reklamų.

Visa ši sudėtinga sistema užtikrina, jog “Google” yra vienareikšmis lyderis paieškos sistemų rinkoje.

“Bing” – konkurencinga alternatyva iš “Microsoft”

Bing paieškos sistema

Nors ši Microsoft kurta platforma yra kur kas mažiau populiari nei “Google”, galima daryti argumentą, jog kai kuriais jį pralenkia milžinę ir atlieka savo darbą geriau.

Pastebima, jog Bing vaizdų paieškos sistema veikia puikiai nesvarbu kokią naršyklę naudotumėte. Tuo tarpu “Google” vaizdų paieška, panašu optimizuota turint galvoje tik Chrome naršyklę.

Bing taip pat pasižymi kokybiška vaizdo įrašų paieškos sistema ir pateikia įvairesnius rezultatus įtraukiant ne tik youtube, tačiau ir kitas video talpinimo platformas.

Nors, žiūrint globaliu mastu, Bing yra antroje vietoje esanti paieškos sistema užimanti maždaug 5% rinkos. Tai – pakankamai sėkmingas Microsoft atsakas ilgalaikiam “Google” dominavimui. Na, tai akivaizdžiausia JAV ir D.Britanijos paieškų rinkoje, kur Bing yra atsakinga už maždaug 33 proc. Šių šalių vartotojų paieškų.

Bing algoritmas

Kalbant apie Bing paieškos algoritmą – jis kur kas paprastesnis nei “Google”. Daugiausiai dėmesio čia yra skiriama H1 ir H2 antraštėms, raktažodžiams tekste, meta informacijai ir “anchor” tekstams.

Tuo tarpu “Google” stebi ryšį tarp ir gali identifikuoti sąsajas tarp žodžių sakinyje, atpažinti sinonimus. Taigi, bent jau kol kas “Bing” platformai yra kiek lengviau svetainės turinį.

Dar vienas skirtumas – turinio naujumas. “Bing” kur kas labiau svetaines kurios yra senesnio amžiaus kaip autoritetingiausias, lyginant su “Google” kur prioritetas skiriamas turinio naujumui.

Bing Ads – pliusas reklamos ekspertams

Dar vienas pliusas marketingistams – nuolat tobulėjanti Bing Ads platforma. Dėl mažesnės konkurencijos čia neretai būna ir pigesnės raktažodžių kainos, o dirbusiems su “Google Ads” – išvis bus nesudėtinga priprasti prie pačios platformos funkcionalumo.

Nors platforma galbūt ir nėra tokia iš tobulinta kaip “Google Ads”, tai vistiek gali būti puiki priemonė norintiems konkuruoti būtent Bing platformoje. O “Microsoft”, tuo tarpu, žada dar labiau tobulinti šią platformą.

DuckDuckGo – ko gero saugiausias variantas internete

DuckDuckGo paieškos sistema

Galbūt kiek mažiau žinomas paieškos variklis – “DuckDuckGo” tai ko gero saugiausias paieškos variklis iš visų.

Visų pirma ši platforma nerenka jokios informacijos apie jus. Tai reiškia, jog naršyti galite visiškai ramiai, nesirūpindami potencialiu duomenų kolekcionavimu reklamoms ir panašiai.

Žinoma, nors jūsų informacija nebus saugoma, nereiškia, jog reklamų nematysite apskritai. Iš “Bing” šaltinių atkeliaujančios reklamos – paieškos variklio pagrindinis paieškos variklio pajamų šaltinis.

Statistiniai duomenys byloja, jog DuckDuckGo atliekama apie 47 milijonai paieškų per dieną, o tai sudaro maždaug 0.5% rinkos.

DuckDuckGo algoritmas

Įdomu tai, jog DuckDuckGo neturi savo paieškos indekso (kaip pavyzdžiui Google ar Bing), tačiau sugeneruoja paieškos rezultatus remiantis įvairiais šaltiniais (kitais paieškos varikliais ar informacinėmis svetainėmis).

Žinoma, lyginus, kad ir su pačiu Google, tai gali būti įvardintas kaip didžiulis minusas, kadangi milžinė turi savo algoritmus, unikalų indeksą, todėl gali pateikti tiksliausius rezultatus internete.

Na, o DuckDuckGo išlieka alternatyva turinčia limituotą kiekį reklamų, didesnį saugumą ir kur kas paprastesnį dizainą.

Baidu – paieškos sistemų”gigantas” iš Kinijos

Baidu paieškos sistemaJei esate bent kiek girdėję apie virtualų pasaulį Azijoje, ko gero žinote “Baidu”.

Tai – paieškos variklis užimantis maždaug 75% Kinijos interneto rinkos. Nors egzistuoja ir alternatyvų, panašu, jog šis gigantas ir toliau dominuos čia artimiausiu metu.

Platforma buvo sukurta dar 2000 metais, o dabar joje vykdoma milijardai paieškų paieškų per mėnesį. Alexa svetainių populiarumo duomenimis, tai yra 4 populiariausia svetainė pasaulyje. Ir nors prie variklio jungtis galima visiems, jis pasiekiamas tik kinų kalba.

Baidu algoritmas

Norint rasti skirtumų tarp “Baidu” ir “Google”, būtina nerti giliau į algoritmus, nors svetainės yra  iš esmės labai panašios.

Kadangi “Baidu” – kinų platforma, vienas jos privalumų yra tai jog ji kur kas geriau nei “Google” išmano kinų kalbą bei vietinę kultūrą. Dėl šios priežasties, platforma gali būti ir žymiai geriau optimizuota vietinei rinkai.

Ši platforma – naudingiausia tiems kas nori rimtai orientuotis į Kiniją ir jos rinką, tačiau nusiteikę tai daryti rimtai. Turint omenyje šios šalies tradicijas ir kultūrą, čia reikės taikyti kitokias frazes, vaizdinius, galiausiai puikiai išmanyti kalbą.

Žinant šios valstybės politinę pusę, nenuostabu, jog čia pasitaiko ir labai daug cenzūros. Pavyzdžiui, jungiantis iš Kinijos sunku naudotis paveikslėlių paieška, negalima rasti už demokratiją pasisakančių svetainių. Taip pat, jau keli metai kaip šalyje yra užblokuoti tokie milžinai kaip “Wikipedia”, “Youtube”, “Amazon” ir kt. Į tai irgi verta atsižvelgti.

Taigi į pačia rinką “įlįsti” tikrai įmanoma, tačiau yra daug dalykų kuriuos verta apsvarstyti.

“Yandex” – populiariausias paieškų tiekėjas Rusijoje

Yandex paieškos sistema“Yandex” – populiariausias paieškos variklis Rusijoje. Visai kaip “Baidu”, ši platforma daugiausiai dominuoja vietinės savo šalies rinkoje.

Yandex yra atsakinga už maždaug 65% Rusijoje atliekamų paieškų. Ji taip pat pakankamai populiari Ukrainoje, Turkijoje, Kazakstane bei Baltarusijoje.

Kalbant apskritai, Yandex patenka tarp 30 populiariausių svetainių pasaulyje bei turi Anglišką (Yandex.com) ir Rusišką (Yandex.ru) svetainės versijas.

1997 metais sukurta platforma turi ir įdomią savo pavadinimo kilmę, t.y iš angliško sakinio “Yet Another iNDEXer” (liet. Dar vienas indeksatorius) kas ir įvardija šio produkto paskirtį.

Yandex algoritmas

Nors lyginant su “Google” ar Bing, Yandex sulaukia kur kas mažiau auditorijos globaliai, paieškos variklis pasižymi kur kas mažesne konkurencija, o tai reiškia pigesnius reklaminius skelbimus bei paprastesnį optimizavimo procesą toms svetainėms kurios domisi Rusijos rinka.

Žinoma, čia yra ir minusų. Dėl didelio Yandex teikiamo prioriteto geolokacijai, rankavimas kitų šalių gyventojams gali būti ir sudėtingesnis.

Pagrindiniai skirtumai tarp “Google” ir “Yandex” algoritmo

Regionalumas

Kaip žinia “Yandex” suteikia itin didelį prioritetą rezultatams pagal lokaciją. Nors vietinis SEO labai svarbus ir “Google” sistemoje, dauguma žmonių matys tokius rezultatus nesvarbu iš kur jie yra.Su “Yandex” taip nėra.

Čia visos užklausos yra išskirtytos į nuo lokacijos priklausančias ir nepriklausančias. Tai reiškia, jog tam tikriems rezultatams yra pasitelkiamos vieno ar kito regiono svetainės ir skirtingose vietose bus matomi skirtingi rezultatai.

Vienas didžiausių pliusų tokio demėsio regionui, tai jog čia kur kas lengviau reklamuotis vietiniam verslui ir konkuruoti užsienio kompanijomis. Tačiau net ir tarptautinės įmonės gali bandyti savo sėkmę – Yandex suteikia galimybę pateikti savo verslo informaciją indeksavimui, visai panašiai kaip “Google My Business” ar pan.

Ilgesnis indeksavimas

Kiek pastebi SEO specialistai indeksavimas “Yandex” platformoje užtrunka kur kas ilgiau nei “Google”.

“Google” robotas nuolatos skenuoja ir nuskaito naują svetainių turinį.Atlikus rimtus pokyčius savo svetainei, išsamiai papildžius esamą ar publikavus naują tekstą, pozityvių pokyčių reitinguose jau galite tikėtis 24 valandų bėgyje.

Tuo tarpu “Yandex” rezultatai pasimato kur kas vėliau, atliekant pokyčius tiek išorinėje, tiek vidinėje svetainės pusėje. Kartais tai gali užtrukti savaites ar net mėnesius. Atliekant darbus – būtina tai įvertinti.

Vartotojų elgesys

Vienareikšmiškai svarbiausias faktorius lemiantis svetainės pozicijas “Yandex” sistemoje. “Google” atstovai ne kartą yra teigę, jog itin įdėmiai žvelgia į vartotojų reakcijas į pateiktus rezultatus. Svetainės ant kurių spaudžiama dažniau, sulauks geresnio rankavimo.

Yandex platformoje vartotojai užima dar svarbesnę rolę ir lemiau kur kas daugiau nei tokie dalykai turimos nuorodos. Jei sugebate savo svetainėje kuo ilgiau išlaikyti klientą – galite tikėtis aukštesnių pozicijų nei konkurentai.

Dėl šios priežasties platformoje išplito nešvarios (black hat) SEO taktikos kuriomis dirbtinai stengiamasi manipuliuoti vartotojų elgesiu, kartu paliekant daug netikrų komentarų.

Nors “Yandex” valdyba stipriną kovą prieš tokią manipuliaciją, pastaruoju metu toks elgesys vis dar tęsiasi.Na, o norint natūraliai sudominti klientus tokiu atveju reikia kurti aktualų turinį kuris paskatintų žmogų pasilikti ilgiau svetainėje, jį skaityti ar susisiekti su jūsų kompanija.

“Yahoo!” paieškos sistema – dar vienas svarbus žaidėjas rinkoje

Yahoo paieškos sistema“Yahoo!” kompanija yra puikiai žinoma ne tik dėl savo paieškos sistemos, tačiau ir dėl nuo seno esančios naujienų srauto platformos bei itin populiaraus el pašto. 1994 metais įkurta įmonė greitai įsitvirtino ir paieškų sistemų tarpe ir dabar užima apie 2 procentus šios rinkos.

Originalus svetainės pavadinimas – “Jerry and David’s Guide to the World Wide Web” (liet. Džerio ir Deivido interneto gidas) buvo greitai pakeistas į Yahoo! Kas yra frazės “Yet Another Hierarchical Organized Oracle” (liet. Tik dar vienas hierarchiškai suorganizuotas orakulas) trumpinys.

Įdomus faktas, jog dar 1998 metais “Google” įkūrėjai norėjo parduoti savo platformą parduoti už 1 milijoną JAV dolerių, tačiau Yahoo atsisakė. Na, o visa kita jau yra istorija.

Dabar Yahoo savo paieškos sistemą remia rezultatais gaunamais iš Bing ir sėkmingai laikosi gretimai populiariausių svetainių top 10 (šiuo metu jie – 11).

“Yahoo!” algoritmas

Kaip žinia “Yahoo!” ir “Bing” – glaudžiai susijusios sistemos. Dar 2010 metais pradėtas “Yahoo” ir “Microsoft” bendradarbiavimas privedė prie to, jog “Yahoo!” adaptavo “Bing!” paieškos duomenų bazę, mainais į galimybę rodyti Yahoo reklamas “Bing” sistemoje.

Taigi, “Bing” ir “Yahoo!” paieškos algoritmas, iš esmės simetriškas. Čia labiausiai vertinamas vartotojų įsitraukimas, socialiniai signalai, turinio ir raktažodžių tankumas, vidinis bei išorinis svetainės optimizavimas.

“Bing Webmaster” siūlo tokias rekomendacijos norintiems konkuruoti Yahoo ir Bing

  • Tikslių raktažodžių naudojimas
  • Meta raktažodžių naudojimas
  • Socialiniai signalai – keliamas prioritetas svetainės susietoms su socialinių medijų paskyromis
  • Vertinamas domeno amžius
  • .gov, .edu ir org – autoriteto signalai
  • Vertina vartotojų patirtį
  • Puikiai indeksuoja multimediją

Pabaigai

Aptarėme paieškos variklių pagrindus. Šių platformų tikslas – visuomet tobulėti ir teikti vartotojams tai ko jiems ieško. Nors “Google” – vienareikšmis lyderis, jo alternatyvos gali pasiūlyti kur kas geresnes galimybes optimizuoti svetainę tam tikram regionui ar pasiekti kitokią auditoriją.

Na o paprastiems vartotojams ko gero bus aktualūs tokie dalykai kaip įvairesnė informacija bei saugumas, kas taip pat įmanoma su kitokiais paieškos varikliais