Šiandienos SEO Trečiadienio epizode kalbame apie konkurentų analizę ir tai kaip juos tinkamai įvertinti. Kartu aptarsime tai kaip juos atskirti iš jums aktualaus Google top 10 bei kokių konkrečių veiksmų reikia imtis atliekant patį vertinimą.

Ką reiškia patekti į Google pirmą puslapį?

Svetainės patekimas į Google Top 10 (pirmąjį puslapį) reiškia, jog jūsų svetainė paieškos variklio yra laikoma kaip viena iš aktualiausių pagal tam tikrą užklausą. Tai taip pat reikš, jog viena iš esamų svetainių (jūsų konkurentė) bus “išstumta” iš pirmojo puslapio.

Prieš imantis svetainės tobulinimo darbų, paklauskite savęs:

  • Kodėl mano projektas yra vertas būti tarp populiariausių svetainių?
  • Kuom jis geresnis nei dabartiniame Top 10 esančios svetainės?
  • Ar galiu konkuruoti su tokia svetaine kokią turiu dabar?

Galbūt teikiate geresnes paslaugas, jūsų domenas turi daugiau autoriteto ar manote, jog turite kur kas daugiau aukštos kokybės turinio nei kai kurios kitos Top pozicijose esančios svetainėse.

Jūsų SEO strategijos tikslas būtent ir turėtų būti pateikti geresnį ir aktualesnį turinį, turėti gerą reputaciją (autoritetas, saugumas) ir galiausiai būti aktualesne svetaine vartotojams nei dabartinės dešimtuke esančios svetainės.

Tik tokiu būdu galite tikėtis patekimo į aukščiausias Google pozicijas.

Kaip atskirti savo konkurentus?

Vienas svarbiausių dalykų prieš pradedant analizuoti konkurentus – mokėti juos tinkamai įvertinti, t.y. žinoti su kuo jūs konkuruojate.

Tarkime esate El. Parduotuvė pardavinėjanti tam tikras prekes. Peržvelgdami top 10 atkreipkite dėmesį į kitas elektronines parduotuves kurios siūlo tą patį ar kažką labai panašaus į tai ką siūlote jūs – tai ir bus jūsų tiesioginiai konkurentai kuriems reikės skirti daugiausiai dėmesio analizei ir pilnam vertinimui.

Kodėl tai pabrėžėme?

Ko gero pastebėjote, jog įvedus ką nors populiaraus – pvz.: sporto prekės, kompiuteriai, telefonai, top 10 rezultatuose nuolatos sutinkame skelbimų svetaines ar didžiąsias elektronines parduotuves (Skelbiu.lt, Pigu.lt ir t.t.).

Šios svetainės į Top 10 dėl itin didelio domeno autoriteto kuris buvo užaugintas per ilgus metus bei kitų papildomų priežasčių.  “Išstumti” šias svetaines iš dešimtuko yra itin sudėtinga, todėl pradžiai reikia orientuotis ne į juos, kadangi jie nėra jūsų tiesioginiai konkurentai.

Tik jau patekus į pirmąjį puslapį galima pradėti tolesnę analizę ir kilti aukščiau.

Ką reikia vertinti?

Pagrindiniai dalykai kuriuos reikia įvertinti analizuojant konkurentus gali būti suskirstyti į dvi kategorijas:

  • Nuorodos – tai konkurentų nuorodų profilis, kitaip SEO pasaulyje dar žinomas kaip “intersectas”. Čia pagrindinė užduotis yra įvertinti iš kokių portalų jūsų tiesioginiai konkurentai turi nuorodų, tačiau jūs – ne. Pagal tai vėliau yra formuojama SEO strategija nuorodoms gauti į jūsų svetainę būtent iš tų nuorodų šaltinių.
  • On-page turinys – čia atsižvelgiama į svetainės turinį – pvz. SEO tekstą ir pagrindinį puslapių turinį ir jo struktūrą, taip pat ir į bendrinius dalykus tokius kaip atvaizduojamos prekės, kokios funkcijos parduotuvėje yra galimos (prekių krepšelis, siuntimas, naujienlaiškiai ir t.t).

Turite klausimų šia tema? Palikite mums komentarą po vaizdo įrašu!

https://youtu.be/E7BdRhc9TqQ